Ministerka práce, zamestnávania, bojovníckych a sociálnych otázok vo vláde Srbska v technickom mandáte Milica Đurđevićova-Stamenkovská sa včera zúčastnila odborného poradenstva inšpektorov práce z celého Srbska na Palići, kde boli inšpektorom, ktorí doteraz zastávali hodnosť poradcu, odovzdané rozhodnutia o povýšení na hodnosť samostatného poradcu.

Đurđevićová-Stamenkovská zdôraznila, že štát chce posilniť ich postavenie a autoritu, pretože inšpektori práce sú dôležitým segmentom v ochrane práv, bezpečnosti a zdravia pracovníkov.
Poznamenala, že od 1. januára 2027 bude minimálna mzda v Srbsku 600 eur, pričom nové zvýšenie bude oznámené na koniec budúceho roka s cieľom dosiahnuť 650 eur.
„Za 24 mesiacov sa minimálna mzda nominálne zvýšila o 49,4 percenta a reálne o 33,3 percenta. Chceme, aby tento rast bol kontinuálny, ale zároveň sa staráme aj o zamestnávateľov. Miera nezamestnanosti v druhom štvrťroku tohto roka klesla pod osem percent, čo je historické minimum,“ zdôraznila Đurđevićová-Stamenkovská.
Ako ďalej vysvetlila, cieľom je umožniť každému občanovi mať dôstojné zamestnanie a žiť zo svojej práce.
Dodala tiež, že od 1. januára bude minimálna mzda pokrývať 126 percent minimálneho spotrebiteľského koša.
Zdroj: srbija.gov.rs






